Pokud jde o cestování obecně, nějak přirozeně raději objevuji krásy České republiky.
Ležet týden v resortu u moře by pro mě bylo spíš za trest, kdybych to měla absolvovat každý rok. A tak se letos zase kromě pár dnů u ségry v Mnichově budu zdržovat jen v Čechách.

Nedávno jsem dostala pozvání do hotelu Rehavital v Jablonci nad Nisou. Jelikož je tohle místo skutečně brána do Jizerek, moc ráda jsem ho přijala a naplánovaly jsme s mamkou výlet, jehož cílem bylo poznat blíž nejen Jablonec, ale také přírodu a zajímavá místa kolem.

V tomhle článku bych tedy s vámi chtěla sdílet své dojmy a taky pár tipů, co v okolí Jablonce prozkoumat.

My jsme měly na návštěvu jen omezený čas, proto jsem se rozhodla s vámi podělit i o další tipy, které jste mi psali na Instagramu. Možností je totiž tolik, že by byla škoda zmínit tu jen místa, která jsme stihly my. Najdete je na konci tohoto článku.

Vyrážely jsme z Prahy dopoledne a cca za hodinku a půl klidné jízdy jsme dorazily na oběd do Prezidentské chaty v Janově nad Nisou, kterou jste mi moc doporučovali.
Odtamtud to bylo jen pár minut autem k Naučné stezce Černá Nisa.
Původně jsme chtěly dojít až k vodní nádrži Bedřichov, ale na Wikču to bylo trochu moc, takže jsme okruh zkrátily, udělaly pár zastávek na sběr borůvek a osvěžení v potoce a užily si klidnou procházku. Co se množství lidí týče, my jsme všechno absolvaly ve všední den, takže lidí jsme potkaly pár.

Potom jsme se přesunuly ubytovat do hotelu Rehavital v Jablonci. Musím se přiznat, že jsem se trošku bála umístění v centru města, ale lokalita bylo opravdu klidná, můžete tam v pohodě zaparkovat na hotelovém parkovišti a vyvenčit v parku kousek od hotelu.
Skvělé je, že během léta za psa neplatíte žádný poplatek navíc, což je při třech kouscích v domácnosti často dost podstatná částka v rozpočtu. Pejsci měli  na pokoji připravené misky s pamlsky a celkově jsme se tam cítily moc dobře, přestože jsme měly tři psy a v tomto počtu jde na některých místech pojem “dog friendly” trošku stranou. Zvlášť když máte plemeno jako je amstaff, vůči kterému má spousta lidí bohužel předsudky. Když budete mít za sebou náročnou túru, můžete tu využít i saunu a vířivku nebo si zajít třeba na masáž.

hotel rehavital

Večer jsme chtěly trošku víc prozkoumat Jablonec a jelikož jsem slyšela velkou chválu na pivovar Volt, vydaly jsme se na večeři právě tam. Bylo to cca 15 minut volnou chůzí z hotelu a je to místo s naprosto super atmosférou. Pivovar sídlí ve staré vile a celá zahrada kolem ní je vlastně zahrádka restaurace. Návštěvu můžete spojit třeba s procházkou kolem nádrže Mšeno.

Druhý den ráno nás čekala snídaně, kterou máte v Rehavitalu v ceně ubytování. Byla formou bufetu a co opravdu moc oceňuji, že je tu kladen důraz na lokální produkty, můžete vyzkoušet  třeba sirupy Kitl, které se vyrábí právě v Jablonci a různé další lokální dobroty. Součástí restaurace je navíc obchůdek s místními výrobky, kosmetikou a různými maličkostmi, takže jestli budete chtít někomu přivézt domů suvenýr, nemusíte nikde pátrat.

Dopoledne propršelo, tak jsme cestou zpět nakonec zvolily výlet už směrem k Praze, zastavily jsme se u zámku ve Svijanech, kde je nádherně upravená zahrada se spoustou květin, houpačkou a připravenou slacklinou, takže se tam můžete občerstvit u pivovaru a zároveň odpočinout v zahradě.  Do zahrady je přístup s pejsky na vodítku povolen.

Hledala jsem ještě další místo, kde bychom se mohly vydat na procházku a pár minut jízdy autem od Svijan je zřícenina skalního hradu Drábské světničky. Tam jsme si udělali cca 2 kilometry dlouhý okruh. Samotná vyhlídka je už nějakou dobu uzavřená, nicméně procházka skalami a lesem zpět k parkovišti byla i tak moc hezká, takže můžu určitě doporučit. Jen se připravte na pár úseků se schody. My jsme to zvládly i se starší Wikčou, která už se nehýbe zrovna ideálně, ale dokážu si představit, že to pro některé pejsky může být problém.

Suma sumárum, za mě s mamkou naprosto parádní výlet a ubytování v Rehavitalu v Jablonci můžu rozhodně doporučit. Motto “brána do Jizerek” sedí naprosto skvěle a spíš budete mít problém rozhodnout se, kam se vydat, možností je v okolí opravdu spousta a vybere si rozhodně každý.

P.S.: Jestli se taky chystáte v létě s pejskem na cesty, připravila jsem pro vás malý seznam na sbalení věcí, ať na nic nezapomenete, stáhnout si ho můžete kliknutím sem.

Na závěr ještě místa, které podle vašich tipů stojí v okolí Jablonce navštívit:

•  Černá Nisa
  • Riegrova stezka
  • Palackého stezka
  • Jizerka
  • Malá Skála
  • Ještěd

Tento článek vznikl ve spolupráci s hotelem Rehavital, kterému tímto děkuji za otevření brány do Jizerek :-).